woensdag 10 december 2014

The Primark experience


Gisteren deed ik The Primark Experience. Het is een van de honderden winkels in het winkelcentrum van Portimao. Het prettige van shoppen in de Algarve, alle malls hebben een open dak. Je kunt er in de zon iets nuttigen. Ik liep linea recta naar Primark waar ik al veel over gehoord had. Het kost allemaal geen drol (kinderarbeid, slecht karma). Het was er net de Dolle Dwaze Dagen van de Bijenkorf waar ik niet dood gevonden wil worden. Dat genante gegraai naar koopjes, dames die over lijken gaan, verschrikkelijk. Ik was voornamelijk op zoek naar iets warms. Omdat het zo goedkoop is, stond ik al snel armenvol kleding. Hebbe, hebbe. Tot ik een winterjas tegenkwam waar ik al jaren naar op zoek ben. Lichtblauw, militair model met steekzakken. Ik realiseerde me dat wat ik tot dan toe gegrepen had, kijk en grijp, 2de keuze was. Ik hing alles terug behalve de blauwe jas en begon overnieuw met een heldere blik.

 Ik vond een teddyvest, driekwart, gevoerd dat ik de rest van de winter ga dragen. En een wollen tas voor Blanche, het is net de buidel van een kangaroo, ideaal om de hond mee te smokkelen waar ze niet welkom is. Ze kroop er thuis gelijk in. Perfect. De loop van de kleding naar de paskamers was een halve kilometer waarna ik te moe was om ook nog 10 paar schoenen te kopen. Op de terugweg viel mijn oog, in een beschaafde winkel, op een vest met gebreide mouwen en achterpand. En, heel chique, een voorpand van heel zacht suede. De Primarkkleding heeft uiteraard een kwaliteit van niks, drie keer wassen en het valt uit elkaar. Het teddyvest was duurder daar haal ik mijn geld wel uit. Nu nog wat elegante broeken, rokken en schoenen en ik kan Blanche straks in IJburg in stijl uitlaten. Ik mag dan wel een hond hebben, verslonzen dat nooit.

Na een uur wachten op de bus kwam ik zwaar beladen thuis. Waar Hans mopperend de houtkachel probeerde aan te maken. Dat gaat het beste met een laagje denne-appels. De zak was leeg. Hans en ik maakten dezelfde fout toen we Debby om een zak Pineapples vroegen. Ananas om de kachel aan te maken, hahaha. Pinecones, bedoelden we natuurlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten