woensdag 13 november 2013

Grazia of Nouveau



Ik kreeg vorig jaar een abonnement op de Grazia cadeau. Ik kocht het blad weleens in de aanbieding voor 1 euro. Het is een wekelijks modetijdschrift en na een paar maanden lijken alle edities op elkaar. Ik realiseerde me tevens dat ik niet tot de doelgroep hoor, het blad toont mode voor 25 plussers en staat vol met kinderachtige artikelen en roddels over zogenaamde sterren. Ik belde de Sanoma klantenservice om de bezorging te stoppen. Omdat het abonnement tot februari 2014 loopt bood de vriendelijke medewerkster aan tot die tijd het maandblad Nouveau te sturen. Gericht op mijn leeftijdsgroep. Gisteren ontving ik de eerste glossy vol mooie foto's en schoonheidstips. De column van Mart Smeets is een minpuntje maar dat wordt weer goedgemaakt door een bijdrage van Sylvia Witteman. Godzijdank niet de onvermijdelijke vrouwenbladcolumniste Aaf Brandt Corstius. Zo'n burgertrut. Wij hebben haar eens voor de buurtkrant geïnterviewd en dat mens had toch een kapsones. Maar dit terzijde.

Wat de aangeprezen schoonheidsmiddelen betreft, zij zijn zo doeltreffend, de smeerseltjes, dat een facelift niet meer nodig is. Een tubetje kost  50 tot 100 euro. De doelgroep van Nouveau is, denk ik, de welgestelde 50 plusser die haute couture draagt van Mart Visser en haar huis inricht met antiek uit verre landen.
Tot welke doelgroep behoor ik?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten