maandag 4 november 2013

Een Zwarte Piet met lakschoenen, mag dat?



Een vriendin van mij heeft op een katholieke school gezeten waar nonnen les gaven. Het werd de meisjes verboden lakschoentjes te dragen. 'Waarom', vroeg ik. Omdat de glans van de schoenen als een spiegel zou kunnen werken en men dus indirect onder je rokken kon kijken.  Dan moet je toch echt een non zijn om daar op te komen. Dat gefrustreerde, dubbelzinnige denken.
Stel je voor dat Hanneke Groenteman zich gekwetst zou voelen. Bah!

Nu lees ik ook al op het of de blog van mijn zus dat Zwarte Piet racistisch is. Ja, en Donald Duck loopt in zijn blote reet, dat heeft Hanneke Groenteman zelf gezegd. Getvedemme, alle onschuld is er af. Voor mij hoeft dat klotefeest niet meer.  In Nederland wonen 16 miljoen racisten en een handjevol correct denkende mensen. Ik ben murw, nee niet Smurf, murw geslagen.

In Amerika gaat men zover in het rekening houden met de gevoelige medemens dat je niet eens meer Merry Christmas mag zeggen. Want dan beledig je joden en moslims. Houd het veilig en zeg: Happy Holidays. Getverdemme. Ik zet even de ramen tegen elkaar open want De Geest Moet Waaien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten