vrijdag 15 november 2013

intocht


Eigenlijk heb ik niets met dat Sinterklaasfeest. Ik vier het al 40 jaar niet meer. De Zwarte Pietdiscussie voelt als een bezoedeling van mijn jeugdherinneringen. De irritatiegraad is net zo hoog als destijds met de cartoonrellen. Alleen het woord al. Je neemt je voor je niet te verlagen tot het niveau van de gekwetsten. Hun stompzinnige opmerkingen zijn net zo agressie opwekkend als het geluid van een fluitketel die niet wordt uitgezet. Het onderwerp is te belachelijk om over te discuzeuren, het enige dat opluchting schenkt is grof geweld. Niet beleefd in discussie gaan, of thee gaan drinken met het clubje dat het slijkwiel elk jaar aanzwengelt (toevallig ken ik er een paar. Het zijn werkeloze actievoerders die elk seizoen iets te doen moeten hebben). Gewoon, net als Cesar Millan dat met ongehoorzame honden doet, tegen de grond werken en laten weten wie de baas is. Godzijdank komt de Sint aanstaande zondag. We houden het nog even uit tot en met 5 december. Valt er nog wat te zeiken over Kerstmis? Volgend jaar hoop ik in Spanje Te wonen. Ik ben niet van plan de taal te leren, houd me van de domme en zeg bij elke vraag: Que? Ikke niet spreken Spaans. Of zoals Henk altijd zegt: Sjimmie hongele hebbele.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten