vrijdag 29 november 2013

Tweedehands



Glitterlaarsjes, leuk voor de feestdagen. Maat 38

Hier op IJburg zit een 2e handswinkeltje. Mooi, dacht ik, ik breng er al mijn impulsaankopen naar toe. Ongedragen colbertjes, te hoge hakken en dergelijke. Op en top modern en van deze tijd. Maar de nuffige eigenares vond ze niet goed genoeg. 'Ik neem alleen merkkleding', zei ze terwijl ze haar neus optrok. Mijn mooie grijze suède laarzen afgebiesd met wit leder wilde ze wel in haar collectie opnemen. Peperduur en slechts één maal gedragen. Dat is nu maanden geleden. Ik zou een mail krijgen als er iets van mijn spullen verkocht was. Ik ontvang dan een percentage. Nooit meer iets gehoord.

Laatst liep ik over de Pampuslaan en zag dat het winkeltje naar een nieuw ruim pand verhuisd was. De eigenares stond kleding te vouwen. Ik liep langs de rekken met Dior en Chanel blouses. Er hingen prijskaartjes aan. 59, 50 euro. Voor een uitgewoond bloesje van een echte couturier.

Ik heb nu een betere oplossing gevonden en al mijn zooi op Martkplaats.nl gegooid. Ik kreeg gelijk al een bod. Ik denk dat die nuffige dame niet door heeft dat het crisis is. We zijn toch niet gek.


Suède trenchcoat. Maat 38. Gevoerd. Wat de gek er voor geeft

Geen opmerkingen:

Een reactie posten