donderdag 20 februari 2014

Terug

Het hotel wordt ook gebruikt als expositieruimte van lokale kunstenaars. Dit schilderij was zo amateuristisch dat alleen mijn reisgenote er nog iets van kon maken.

'If you want to be happy for the rest of your life, never make a pretty woman your wife.' Wat ook niet gemakkelijk is, eigenlijk ronduit vermoeiend, op vakantie gaan met een extraverte, mooie vrouw. Werkelijk elke man in Malta keek om naar mijn reisgenote die rechtop in flinke pas over het eiland snelde. Terwijl ik, onzichtbaar, achter haar aan strompelde. Niemand, nee niemand, keek naar mij. Niet dat ik het persoonlijk opvatte, ik ben nu eenmaal niet zo flamboyant en heb geen behoefte om telkens weer een lulpraatje te houden met één of andere gladjanus. Bovendien heb ik een leuke gladjanus thuis.

We namen een pontje naar de overkant van de baai, naar het historische gedeelte van Malta

Malta is niet zo mooi als Madeira. Je kunt kilometers over de boulevard wandelen langs prachtige baaien. Links de baaien, rechts een constante stroom autoverkeer, toeterend en stinkend. Ik vind auto's nog erger dan sigaretten. Op internet was te lezen dat Malta in februari koud en regenachtig is. Wij boften met elke dag mooi weer. Eerst stond er nog een koude wind maar de laatste dagen klom de temperatuur naar 25 graden. Mijn reisgenote was binnen twee dagen donkerbruin. Ik bleef in de schaduw een boekje lezen. Het was deze keer heel prettig dat ik in de lobby mijn kranten kon downloaden en lezen.

Om optimaal te kunnen genieten had ik ontbijt en diner geboekt. s'Ochtens en 's avonds een uitgebreid buffet. Dat is voor de huisvrouw een enorme luxe. Even niet denken: Wat zullen we vanavond weer eens eten.

Ik dacht eerst dat deze visser een selfie maakte, maar hij houdt een visje vast voor de kat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten