woensdag 21 februari 2018

Fotoalbum

Ik ben door al mijn foto archiefjes gegaan en zo'n 100 foto's gevonden van Hans, onze vakanties, Bob en Blanche. Misschien dat ik er ook korte tekstjes bij maak.
Verder worstel ik me door de dag. Ik kan het nog steeds niet geloven dat Hans dood is. Dood. Ik heb de familie gevraagd of ik zijn as mag hebben. Nog geen antwoord op gekregen. Verder omring ik me met spullen van Hans. Spullen! Ik draag zijn horloge en zijn kimono hangt aan de muur.

Je kunt het rouwproces niet overslaan. Mensen zeggen: Neem een borrel. Dat maakt het eerder erger. Misschien moet ik fanatiek gaan sporten en gewicht heffen. Schijnt goed te zijn voor de ouder wordende botten. Ik zag André van Duin gisteren, 71 jaar. Hij zwemt 3x in de week. En heeft een paard in de gang staan. Elektronisch. Waar hij elke ochtend op rijdt terwijl hij naar de Olympische Spelen kijkt. Het pasrd heeft teugels en stijgbeugels.
Ik kan natuurlijk ook zo'n roei apparaat kopen.

Als ik af en toe wanhopig aan het snikken ben, komt Blanche gelijk aanrennen om me te troosten. Ze herkent het geluid van verdriet. Lord have mercy.


Hans blij met zijn 3d printer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten