donderdag 4 januari 2018

Mijn Bubbel

Eindelijk is het digitale abonnement op De Volkskrant afgelopen. Hans had dat zich 2 jaar geleden laten aansmeren inclusief de papieren krant op zaterdag. Hij stond op mijn IPad dus 'sochtends bladerde ik hem altijd door. Terwijl ik weet dat ik er overstuur van raak. Niet alleen door het aanhoudende onrecht in de wereld. Maar ook over de absurde opinies. Je kunt beter niet weten wat mensen denken.



Ik kon het vanochtend toch niet laten dus opende ik The Guardian. Hetzelfde laken en pak. Voor het koninklijke huwelijk moeten de straten van Londen schoongeveegd worden. Daklozen en bedelaars, wegwezen. Terwijl prinses Diana haar kinderen al vanaf jongs af aan meegenomen heeft naar zwervers die in een kartonnen doos slapen. 'Wij zijn ontzettend bevoorrecht', zei ze tegen de kleine William en Harry,
 ' maar er zijn ook mensen die pech hebben. Voor hen zijn we ook verantwoordelijk.'
Vandaar dat die prinsen zo goed gelukt zijn als mens. Harry gaat echt niet daklozen wegjagen op zijn trouwdag.
Die gedachten gaan dan gelijk door mijn hoofd. Weer een kwartier van mijn leven dat ik niet terug krijg, zou dr. Phil zeggen.
Ik zag ook dat Trump flink wat messen in zijn rug krijgt van ontslagen medewerkers.
Dat valt onder het goede nieuws. Yes!
Daarna heb ik The Guardian gedeletetet.

Ik volg op YouTube ontspannings- en meditatieoefeningen. Een Brit raadde aan, vooral als je overgevoelig bent van prikkels van buitenaf, je eigen bubbel te creƫren. Jij beslist wie en wat er in komt.
Het is een overlevingmechanisme in een 24-uurs economie met koopzondagen, sociale media, 700 tvzenders die verslag doen van alle ellende uit Verweggistan die allemaal onze schuld is.
Het algehele dieptepunt is dat kleutertweets van een president als nieuws gezien worden. Een keurige Britse politica werd op de keurige BBC naar haar mening gevraagd hierover. 'Ten eerste zouden zijn medewerkers zijn mobieltjes van hem af moeten pakken.'  Juist, een goede tweede is die man negeren. Maar dat zal toch nooit gebeurden.
Mijn bubbel is gemaakt van Twitter- en assholewerend glas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten