woensdag 8 november 2017

Katholiek

Wat zo fijn is aan een land waar, volgens Wikipedia, 95 % van de bevolking katholiek is, je merkt er niets van. Men draagt geen speciale kleding opgedrongen door het geloof. Men zegt niet de hele tijd dingen als: volgens ons geloof moeten we ons elke dag wassen. Of: wij houden elk jaar vastenmaand. Welnee, dat gebeurt stilzwijgend. Bij de apotheek hangt zelfs een poster die jongeren aanraadt toch vooral condooms te gebruiken. De kerkjes zijn rustgevend waar mannen en vrouwen in een ruimte mogen zitten.

Politie-agente in Portugal


Ik heb een Facebookpauze genomen om mezelf te dwingen geen mening te hebben. Vanochtend kijk ik even naar de voorpagina van De Volkskrant. Er staat een foto van een moslima in Nederland met de tekst: Sarah Izat wil agent zijn met hoofddoek. Over my dead body. Wat is dat toch met de islam? Altijd een uitzonderingspositie eisen. Geef je ze de vinger dan nemen ze de hele hand godsdienst. Als die islamisering doorzet in Nederland, onder het mom van: kijk ons eens tolerant zijn, dan blijf ik in Portugal. De sinaasappels en dadels liggen op straat. Ik pas me wel aan aan de Portugees en desnoods word ik katholiek.

Een Nederlandse politie-agente met hoofddoek. Ga toch lekker in Saoudie-Arabië wonen. Daar krijg je stokslagen als je geen hoofddoek draagt. Sorry, toch een mening

Geen opmerkingen:

Een reactie posten