vrijdag 8 augustus 2014

Ik weet wat ik later wil worden

Er gebeuren ook wel spannende dingen in het archief

Ik weet opeens wat ik wil worden. Archief- of postkamermedewerkster. Een beetje rommelen op de achtergrond. Alles netjes op alfabetische volgorde zetten. Je hebt daar echter een opleiding voor nodig. In mijn tijd bestond die niet. Ik kan me herinneren dat ik in de jaren 70 een keer gesolliciteerd heb bij de Amerikaanse bibliotheek. Die bestaat, geloof ik, niet meer. Affijn, één of andere pinnige bibliothecaresse die mij het sollicitatiegesprek afnam, merkte minachtend op: 'Wist je dat de meeste mensen het alfabet niet kennen? Je zou ze de kost moeten geven ...'
Nu ken ik het abc wel maar als iemand vraagt: Welke letter komt er na de K?, moet ik toch even het rijtje afgaan. En het alfabet van achteren naar voren opdreunen kan ik ook niet. Daarom heb ik een cursus aangevraagd bij Werk.nl. Want, als een deur sluit, gaat er een archiefkast open.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten