dinsdag 14 januari 2014

Tante Annie




Ik had vroeger een tante, nou ja, tante. Het was een vriendin van mijn moeder. Tante Annie had het op verjaardagen altijd over haar kwalen en aandoeningen. Ze verspreidde een zure lucht, die ik associeerde met vrouwenkwaaltjes die zich onde
r haar rok afspeelden. Het is maar weinig mensen gegeven geestig over hun slechte gezondheid te spreken. De Amerikaanse David Letterman die in zijn Late Show elke dag beroemde acteurs en musici ontvangt, wil altijd alles weten over de operatie die zijn gast heeft ondergaan. Een aantal jaren terug werd hijzelf niet goed. Even later lag hij op de operatietafel voor een vijfvoudige bypass hartoperatie. De chirurg die deze snelle actie ondernam, redde David's leven. Sindsdien is hij gefascineerd door chirurgische ingrepen. De droogkomische acteur Steve Carrell zat laatst bij hem op de bank. Steve had net een nieuwe heup. 'Daar ben jij toch veel te jong voor', merkte Dave op. Steve legde uit dat hij een blessure had opgelopen bij het ijshockyen, vandaar. 'Mijn vrouw zei: niet op YouTube kijken naar heupoperaties want dan wil je niet meer.' Het schijnt er nogal gruwelijk uit te zien, dus lokale verdoving was geen optie, wat Steve betrof. De chirurg had hem wel gewaarschuwd dat één op de honderd kunstheupen piepte. Zodat men al van verre hoort: Daar komt vader. Die heup beviel hem prima en de ingreep was binnen een uurtje gepiept. Ze zijn zo knap, tegenwoordig.
Ik ga zo naar de huisarts want mijn hart racete al twee weken non-stop. Na een gedegen onderzoek, heb ik zelf al een diagnose gesteld: vitamine D tekort. Maar ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten. Ik hoop niet dat dit mijn beroemde laatste woorden zijn.
Later.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten