maandag 2 december 2013

Niet lullen maar doen



Ik dacht altijd dat filosofen hele slimme mensen waren. Het zijn vooral doorzetters, want de studie Filosofie schijnt ongelofelijk saai te zijn. Bijvoorbeeld Connie Palmen, ongetwijfeld cum laude geslaagd, ik durf te beweren dat ze betere boeken had geschreven als ze alleen maar lagere school had gehad. Je kunt ook te veel analyseren.
Neem nu Stine Jensen, ook filosofe. Zij zat op Facebook en schreef daarna het boek 'Waarom ik van Facebook af ben'. Ze had op het fenomeen gekauwd en uitgespuugd. Geen idee  wie haar doelgroep is.

Stine Jensen leest voor uit eigen werk

Laatst zag ik haar in haar eigen programmaatje waarin ze met collega-filosoof Maarten Doorman, dichter in zijn vrije tijd, de laatste trend besprak. Kiltieplèzjers. Wat zegt ze nou? Maarten, wat is jouw kiltyplèzjer? O, Guilty Pleasures. Zal wel het onderwerp worden van haar volgende boek. Ik lees liever Ik, Jan Cremer. Niet lullen, gewoon doen!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten