zaterdag 7 december 2013

Geen koolhydraten, geen leven

Meid met oliebollen- Albert Cuyp
De gezondheidsrages worden steeds krankzinniger. De Schijf van Vijf waar ik mee opgegroeid ben, zou je reinste gif zijn. Je kunt net zo goed heroïne gaan gebruiken. Geen brood, geen pasta, geen rijst. Geen leven.
De nieuwste trend komt natuurlijk overgewaaid uit Amerika. Volgens een kenner staat 8 uur zitten gelijk aan het roken van 40 sigaretten. De oplossing: alles staand doen. Werken achter je computer, een boek lezen. Altijd staan alsof je een paard bent. Slapen zal ook wel funest zijn. In Amerika wonen mensen die 300 kilo wegen. Als ik drie omeletten heb gegeten en zes hamburgers kan ik een week geen voedsel meer zien. Maar deze dikkerds houden honger en eindigen in een drie-persoonsbed waar 'enablers' ze voeren met pannenkoeken en chips. Een nachtmerrie.
Knokige knietjes
Ik zag laatst een Amerikaanse schrijfster wier broer zich dood had gegeten. Als jongeling had hij een normaal postuur maar allengs begon hij zich te medicaliseren met voedsel. Zijn zus is van de weeromstuit een gezondheidsfreak geworden die uitsluitend het hoognodige eet en nooit zit. Ik vind het allemaal zo extreem. Sylvia Witteman schreef over 'de knokige knietjes' van Halina Reijn en Carice van Houten. Deze vriendinnen laten de koolhydraten ook staan en zijn kilo's afgevallen. Wat die manier van leven op de lange duur doet, alleen eiwitten, groente en fruit en regelmatig detoxen, weet men nog niet. Ik ben bang dat het het verouderingsproces zal versnellen en dat die meiden er over tien jaar uitzien als 70-ers. Maar dat zal wel afgunst zijn. Ik krijg trouwens een ontzettende trek in een oliebol.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten