zaterdag 1 juni 2013

Rob, 50 jaar



Sophia Petrillo, de oude dame in The Golden Girls, zegt altijd: 'Picture this, Sicily, 1923.' En dan volgt er weer een ongeloofwaardig verhaal over haar jeugd in Sicilië.

Zie het voor je, Den Haag, 2 juni 1963. Het is Pinksteren en 30 graden in de schaduw. Mijn moeder ligt hoogzwanger op de bank te puffen. Wat het zou worden was in die tijd nog een verrassing dus we hadden in overleg een jongensnaam èn een meisjesnaam gekozen. Robert of Caroline. We waren gecharmeerd van de Amerikaanse president Kennedy, zijn broer en dochter Caroline.
Een paar uur later werd mijn broer Rob geboren. Hij ontwikkelde zich als een heel sociaal en gezellig ventje. Ik zie hem nog zitten, aan het hoofd van de tafel in zijn kinderstoel. Zijn mollige handjes in een bord spaghetti. Zelfs op die leeftijd wist hij ons al aan het lachen te maken.
Hij wordt morgen 50 jaar en is een grote jongen geworden. Maar nog even sociaal en gezellig.

1 opmerking:

  1. Separaat commentaar van Anne en Blanca: je hebt een poepluier. Mijn commentaar: nog even en ik ben er weer aan toe.

    BeantwoordenVerwijderen