zaterdag 12 januari 2013

Autootje pesten

De toekomst


Klokkenluider pas laat gehoord door natie van tevreden rokers

Door Peter de Waard − 23/12/08, 21:47
In de jaren zestig was hij een roepende in de woestijn. Dokter Meinsma, die op 85-jarige leeftijd overleed, wekte vooral de lachlust op met zijn strijd tegen het roken.







Je moet het me maar niet kwalijk nemen maar ik begin steeds meer de pest aan auto's te krijgen. Als je dat zegt heb je grote kans een roepende in de woestijn te zijn. Doch, echter, ik kan me ene dr. Meinsma herinneren. De man kwam in de jaren 60 in actie tegen het roken. Hoe slecht het wel niet was en dat eigenlijk ieder verstandig mens er onmiddellijk mee op moest houden. In die tijd presenteerde men, als goede gastvrouw en -heer zijn bezoek sigaretten, met of zonder filter. Dus die Meinsma werd weggehoond. Het staat me bij dat er een plastic singletje van de Golden Earring werd uitgedeeld mèt een waarschuwing van dr. Meinsma om zo ook de jeugd te bereiken. Of haal ik nu zaken door elkaar. In ieder geval, in 2004 mocht er op het werk nog aan de linkerkant van de keukentafel een peuk opgestoken worden. Een paar jaar later werden de verslaafden verbannen naar de achtertuin waar onze klusjesman een afdakje voor ze gemaakt had.
Misschien dat over 20 of 40 jaar we terugkijken en zeggen:'Kun je je voorstellen dat iedereen maar raak reed in zo'n vervuilende, stinkende en lawaaiige wagen. Die zijn allang verboden. tegenwoordig rijdt iedereen in zo'n zoevend elektrisch voertuig met stille motor. Onder de grond. Af en toe wordt er nog weleens een illegale, op dieselrijdende bak van de weg gehaald. Die worden daarna gelukkig gelijk geplet.' 


http://www.musicfrom.nl/songteksten/halsema,_frans/dr_meinsma.html


Geen opmerkingen:

Een reactie posten