woensdag 2 januari 2013

Albufeira





Onze nieuwe kamer is minder luxueus en verder weg van het strand maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb net met de hostess gesproken, een dame met een Beatrixstem, en die vertelde dat er een busje rijdt van het hotel naar het enige winkeltje onderaan de heuvel. Ik had de route al te voet afgelegd met drie boodschappentassen. Er is hier een verwarmd binnenzwembad, voor mij, en een Turks bad voor Hans. Het is een half uurtje lopen naar de oude stad, Albufeira, maar er rijdt ook een bus.
We mochten 10 kilo extra bagage per persoon meenemen, las ik in de reispapieren. Dus ik had eens flink uitgepakt of liever ingepakt, elke dag een ander outfitje met bijpassende schoenen. Ik had ook nog 15 boeken gescoord bij De Lokatie. Kwamen we aan bij de balie op Schiphol, was ik veel te zwaar bepakt. Men verwachtte dat ik de overtollige bagage in de vuilnisemmer zou gooien. Het kwam er op neer dat we na veel gezeur 40 euro bij moesten betalen. Gelukkig waren er geen camera's van een of ander televisieprogramma in de buurt die gek zijn op agressieve reizigers. Wordt vervolgd. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten