vrijdag 29 december 2017

Het weer

Het was een koude kerst. Blanche en wandelden naar Cabanas, het kustplaatsje. Daar was slechts een terras open. Op de eerste hoek zit restaurant Quasi, dat ook gesloten was. Op een schoolbord voor de deur stond geschreven: Thursday Happy Hour. Topless bartenders. Zijn dat obers zonder shirt? Een soort Chippendales.
Niet dat ik van plan was aan de bar van Quasi te gaan hangen. In mijn eentje.

Cabanas vroeg


Toen wij de eerste keer de trein namen kwam mister Portugal ons kaartje knippen. Een korte man, uiteraard, maar enorm gespierd. De mouwen van zijn overhemd konden nauwelijks zijn biceps in bedwang houden. En hij was van top tot teen getatoeërd.


Het is vandaag 27 december weer bewolkt. Gisteren moest ik zelfs mijn handschoenen aan doen.
Vriendin A. komt in januari op bezoek en ik heb haar zon beloofd. Volgens het weerbericht zal tijdens haar verblijf de zon schijnen. Hoe weten ze dat zo ver vooruit? Knap.


We zijn wel blij dat we Oud en Nieuw missen in Nederland. De jongelui op IJburg beginnen half december al met het gooien van rotjes naar mensen met kleine hondjes.
Wij hebben hier een knal gehoord, genoeg om Blanche een week totaal opgefokt te maken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten