zaterdag 11 november 2017

Droguieria

Weet je wat, dacht ik vandaag, ik ga naar de drogisteria. Ik had een bordje zien hangen met Drogistria of zoiets, niet eens echt Portugees, met een pijl en 100 m. Misschien eindelijk eens een soort Kruidvat. Blanche en ik wagen ons met babysteps steeds verder van ons vertrouwde appartement. Dit was een kwestie van naar Cabanas lopen en links een straatje inslaan. We liepen langs de popperige huisjes van de bewoners. Het is net een Smurfendorp. Iedereen heeft mijn lengte of is kleiner, gedrongen met korte beentjes. De hondjes ook. Gemiddeld lichaam met korte pootjes, die hondjes.

Enfin we arriveerden bij een winkeltje met een donker interieur. Overal hingen keukenattributen, potten, pannen, wasmiddel. Alles behalve een vergrootspiegel. In de meeste vakantiewoningen vind je er een in de badkamer maar deze keer niet. Aceton hadden ze wel en een nagelknippertje. Blocnootjes, ze bestaan niet meer. Ik heb geen enkel papier in huis behalve wc-papier.

Na het bezoek aan de drogist liepen we naar de boulevard. Het prettige van een hond hebben is de aanspraak. Je kunt ongegeneerd hardop praten. ' Wat denk je, Blanche, zullen we de overtocht wagen?' We waren namelijk bij het pontje aangekomen dat op het punt stond te vertrekken. De oversteek, heen en weer, kost 2 euro. ' Valt er nog wat te beleven aan het strand', vroeg ik aan de eigenaar, ' is er een café of een eettentje?' 'Nothing', zei hij, ' just reality.'



Daar proberen we nu juist aan te ontsnappen. Ik zit al ruim een week tegen Blanche en mezelf te praten. Het strand was zo leeg en stil. Te veel alleen-tijd. Ik was meer in de stemming voor shoppen. Dat doe ik de volgende keer, dan laat ik Blanche thuis. Kan ik ook gelijk ouderwets ansichtkaarten kopen.

Een paar jaar geleden herontdekte ik Frasier. De dvd-box is een ware goudmijn. Op muziekgebied ben ik terug bij mijn oude vriend Southside Johnny met zijn fantastische band The Asbury Dukes. Ik zag een opname van begin jaren 80 waarop The Boss een nummertje meezong. En weet je wat, Southside is een veel betere zanger dan Bruce. Hoe oud zou Johnny zijn? 70?



Ik zag vanochtend Hans van Maanen in de krant. 85 jaar jong. Wat ziet die man er goed uit. Alsof hij het eeuwige leven heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten