dinsdag 25 november 2014

Schuld en boete


Toch maar even langs de dokter gegaan. Alle refexen werken, constateerde hij. ' Heeft u overgegeven, bent u bewusteloos geweest?' Dacht het niet. Voor alle zekerheid toch even een hersenscan laten maken. Dat is voor de gemiddelde mens geen probleem maar ik heb de TS-aandoening, een spastische nekspier. Waar ik de laatste tijd meer dan normaal last van heb. Ik denk dat er een relatie bestaat tussen mijn dieet en bewegen. Soms merk ik er bijna niets van, nu lijk ik een Parkinsonpatient. Ik weiger (althans ik vecht tegen het Calvinisme) in schuld en boete te denken-had ik dat gebakje maar niet gegeten- toch verergert het als ik zwaar tafel.

 Anyway, bij die hersenscan moest ik mijn hoofd in een speciale houder leggen. Om het bewegen uit te sluiten werd mijn schedel ook nog eens vast gezet met twee dikke elastieken. Toch was het beeld bewogen. Vooral als je stil moet houden, ga je extra bibberen, zal je net zien. ' Het doet geen pijn', zei de laborante. Dat wist ik natuurlijk ook wel. Diagnose arts: niets aan de hand, neem af en toe een paracetemolletje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten