dinsdag 21 januari 2014

Hippies



Alhoewel ik in de hippietijd geleefd heb, was ik er zelf niet een. Ja, ik had lang haar, droeg een broek met hele wijde pijpen enzovoorts, luisterde de hele dag naar het driedubbele album van Woodstock, maar was stiekem blij dat ik niet op het openluchtconcert was geweest. Drie dagen in de modder zonder fatsoenlijke wc, daar word ik niet gelukkig van. 
In 1972 liften mijn zusje en ik door Amerika en Canada. Nooit doen, zeg ik nu tegen mijn nichtjes en neefjes. We zijn enkele malen door het oog van de naald gekropen. Onderweg kwamen we veel hippies tegen. Canada was voor lifters het walhalla. Je kon daar voor een dollar overnachten inclusief ontbijt. In één zo'n hostel zag ik een oude hippie. Met een jonge vrouw die hoogzwanger was. Die kerel organiseerde alles en zij volgde hem, wankelend op haar benen want ze was topzwaar. 'Welke idioot gaat met zijn zwangere vrouw op de bonnefooi reizen?', dacht ik. Ik realiseerde me dat deze zogenaamde hippie niets anders was dan een 'male chauvinist pig.' De volgzaamheid van de vrouw was zielig en triest. Wat zou er van die mensen terecht zijn gekomen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten