zondag 9 juni 2013

Ongedierte



Ik heb ze weleens gezien in een Michael Moore programma: white supremists. Raszuivere racisten die zichzelf ervan hebben overtuigd dat het blanke ras superieur is aan elk ander ras. Ze zijn te vinden in zwaar bewaakte reservaten waar ze hun peuters schietles geven. Ze zijn te herkennen aan hun inteeltachtige uiterlijk. Moore had drie zwarte dames meegenomen die aan de poort van zo'n afgesloten gemeenschap zongen: 'Stop, in the name of love.'
In Nederland heb ik nog nooit een echte racist ontmoet. Iemand die serieus gelooft dat rassen zich niet mogen mengen. Ik dacht dat ze waren uitgestorven na de val van het derde rijk. Een paar jaar geleden zag ik de enige overgebleven aanhanger van die rassentheorie op tv. Zij naam is me even ontschoten. Kom, hoe heet die smeerlap. De man was in de 80, kraamde nog dezelfde onzin uit alsof de naald van zijn plaat in een groef was blijven steken. Hij zat in een verzorgingstehuis waar hij gewassen werd door Surinaamse verpleegkundige.
Als ik zo'n man hoor praten krijg ik de behoefte een half uur onder de douche te gaan staan.

Laatst belandde ik op de Facebookpagina Politiek en Samenleving. Ik verwachtte een beschaafd debat maar vond een platform voor islamfascisten. Het equivalent van White Supremistst die geloven dat de wereld pas gelukt is als iedereen bekeerd is tot de islam. Het liefst gebruiken ze, net als de blanke racisten, grof geweld om hun doel te bereiken. Haat is wat hen drijft. Het zijn veelal mensen die in Nederland geboren zijn maar om de één of andere reden, minderwaardigheidsgevoel?, de westerse manier van leven verachten. Zij begrijpen niet dat een volk met zoveel vrijheid in vrede kan leven. Het is volkomen zinloos om met deze mensen in discussie te gaan. Maar ik voel me wel bezoedeld als ik hun uitlatingen lees.

 (Het verschil tussen zionisme en nazisme is dat je het gevaar van dit laatste al van een verre afstand ziet, terwijl het zionisme jou besluipt als een parasiet die jouw bloed zuigt zonder dat je het zelf weet. Daarom is het zionisme veel gevaarlijker dan het nazisme. )



Ik woonde een tijdje in Amerika in een huis dat ondermijnd werd door zogenaamde Carpenter Ants, die vraten de hele fundering weg. Zo zie ik die islamfascisten ook. Als dat ongedierte zich eenmaal in de steunbalken genesteld heeft heb je kans dat het hele bouwsel instort. Het enige dat je kunt doen is de insectenverdelger bellen want douchen helpt niet.

(The best method to control carpenter ants is to locate and destroy the nest, replace damaged or decayed wood, and, if they exist, eliminate moisture problems. Eliminating a carpenter ant nest is a difficult and challenging task. It is possible for a home dweller to control carpenter ants on their own. However, in most cases, control should be performed by an experienced pest control applicator. They have the experience and a wider array of products to more effectively control a carpenter ant problem. Home dwellers can still play a crucial role in control programs by providing information to a pest control provider, such as when, where, and how many ants were seen.)

Ga nooit in discussie met een carpenter ant.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten