zondag 12 mei 2013

Gristenen

Enger kan ik het niet maken

Vanochtend vroeg zapte ik langs de EO. Andries Knevel vroeg net aan een bekeerde gast, een man van een jaar of 40, of hij kon uitleggen wat ongelovigen nu missen. "Ze beseffen niet dat ze een armzalig leven leiden. Ik geef een voorbeeld, stel je rijdt een Opel en je ziet een glanzende BMW staan. Als je eenmaal in een BMW rijdt kun je je niet voorstellen dat je ooit genoegen hebt genomen met de Opel.'
Ik herinnerde me een verhaal van mijn broer die voor de NOS werkte in Hilversum. Hij vertelde dat de EO-medewerkers in de mooiste en duurste auto's rondreden. Dat is waarschijnlijk hun enige wereldse uitlaatklep, er is zoveel verboden voor de gristenen. Typerend voor de EO-ers dat ze hun geloof alleen duidelijk kunnen maken aan de hand van materiële zaken.
Er zijn honderdduizend alledaagse dingen die belangrijker zijn dan een auto. De glimlach van een kind bijvoorbeeld.

De glimlach van een kind

Hier word ik zo gelovig van

Geen opmerkingen:

Een reactie posten