zaterdag 21 januari 2012

Scrabble en Stones

Hans en Ed bespreken hun strategie
Door een vreemde loop van omstandigheden was ik vrijdagavond terecht gekomen bij Jo (burgemeester) en Ed thuis. Onze HM was er ook. Jo en Ed waren aan het jokeren. We besloten een ander gezelschapsspelletje te spelen. 'Hebben jullie Pim-Pam-Pet?', vroeg ik. Daar vond Ed niets aan. Liever geen monopoly want dat duurt eindeloos en eigenlijk houd ik er niet van. Het enige spel dat ik als kind leuk vond was Ganzenbord.

 Jo vertelde dat haar dochter een spel heeft waarbij het net is of je meedoet aan een televisiequiz. 'Met druk op de knop?'. Er is toch niets heerlijker dan keihard op een rode knop te slaan en het goede antwoord te geven. Twee voor Twaalf, dat bestaat tegenwoordig ook in een thuisversie. Laten we iets met woorden doen. Ed toog naar de zolder en kwam terug met een oud Scrabblespel. Jo heeft dat in haar jonge jaren op hoog niveau gespeeld, ik niet. Ik wilde alleen maar mooie woorden maken terwijl Jo heel tactisch zo snel mogelijk van haar Q, Y en Z af wist te komen. We speelden twee tegen twee, de mannen tegen de vrouwen. Met uiteraard een overwinning van de burgemeester en de wethouder oftewel de Ladies.
Bij de volgende bijeenkomst zijn we van plan Trivant te spelen. Kijken hoeveel kennis er in onze oude hoofden is blijven hangen.
Ik vergeet er bij te vertellen dat de hele avond begeleid werden door Stonesplaten uit de periode 1965- 1970. Mick, Keith, Charlie, Bill en Brian waren op hun hoogtepunt. Lekker meezingen met It's all over now. 

Tegenwoordig zijn we zonder leesbrillen nergens. De aanwezige brillen wisselden in de loop
van de avond regelmatig van eigenaar.
Steek nog maar een sigaretje op, Keith, je hebt je hele leven voor je.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten